7 eenvoudige tips voor meer klanten

door Kars Zijlstra

7 eenvoudige tips voor meer klanten

Iedere ondernemer wil het wel. Meer klanten. Maar soms lukt het niet echt om uw klantenbestand groter te maken. Dit kan komen doordat mensen u nog niet kennen of dat u de verkeerde doelgroep aanspreekt. Daarom hebben wij 7 tips voor u om u op weg te helpen naar meer klanten.

1. Praat met 3 mensen per dag

We snappen het, u werkt veel achter uw computer. Maar soms vergeten we hierdoor dat nog niet iedereen uw bedrijf kent. Dit is jammer genoeg waar. Daardoor loopt u klanten mis. Niet alleen omdat ze u nog niet kennen. Maar ook als ze uw bedrijf hebben gevonden kunnen ze twijfelen. Dit komt doordat ze niet weten wie u en uw bedrijf zijn. Daarom is het handig om mensen te vertellen wie u bent en wat u doet. Probeer iedere dag minimaal 3 nieuwe mensen te vertellen wie u bent en wat u doet. Dit klinkt misschien raar maar na een tijdje zult u het verschil zien.

2. GA EROP UIT

Besluit u tip 1 op te volgen? Dat is verstandig. Wij snappen dat u een druk bezet persoon bent en daarom is het het handigst om het meeste uit die gesprekken te halen. Daarom tip 2: ga erop uit. Uw toekomstige klanten lopen daar. Daarom is het handiger naar mensen toe te gaan dan via internet contact op te nemen. Zoek uit wie uw klanten zijn. Dan weet u waar u het beste heen kan gaan. Het beste is om uit te zoeken waar uw klanten heen gaan om te netwerken. Daar heeft u de grootste slagingskans. Denk hierbij aan conferenties, beurzen, netwerkbijeenkomsten etc. Daar heeft u de grootste kans van slagen.

3. Social media

Soms vergeten we dat internet de plek is om reclame te maken. Steeds meer gebeurt online en daarom kunt u daar het beste uzelf bekend maken. Maar pas op! Laat het niet lijken alsof u loopt te smeken voor meer klanten. Dit komt u niet ten goede. U krijgt er niet meer klanten door en uw reputatie wordt er niet beter van. Dat wilt u natuurlijk niet. Maar wat is dan wel handig om te doen? Vooral onthouden dat sociale media een lange termijn project is. Het kan soms weken of maanden duren voordat klanten ook echt uw diensten of producten nemen. Maar laat dit u niet tegenhouden. Het levert meer klanten op. Het is belangrijk dat u actief op het internet bent. Klanten vinden het fijn om u te kunnen volgen op twitter, vrienden te zijn op facebook en uw blogs te lezen. Maar ga alleen op sociale media als u het gaat onderhouden. U hoeft niet dagelijks iets neer te zetten. Maar als uw laatste post 2 maanden geleden was is het misschien handig om iets actiever te worden.

4. Laat het niet verwateren

Hoe vaak gebeurt het wel niet? U bent druk bezig en daardoor vergeet u op tijd een mailtje te beantwoorden. Of u vergeet contact op te nemen met iemand die je ontmoette bij een netwerkborrel. Of u werd gebeld en vergeet terug te bellen. Maar door al die kleine dingen loopt u klanten mis en daardoor weer geld. Daarom is het belangrijk om een goede opvolging te hebben. Zorg ervoor dat u in contact blijft. Hierdoor krijgt u meer nieuwe klanten.

5. GRATIS DOET WONDEREN

Het woord gratis is ideaal om e-mailadressen te verzamelen. Dit doet u door uw toekomstige klanten iets te geven in ruil voor hun e-mailadressen. Wat u geeft moet wel iets zijn waarvoor iemand had willen betalen. Anders werkt het jammer genoeg niet.

6. Vertel het in 30 seconden

Dit is u vast wel eens gebeurt. U komt iemand tegen en vraagt wat zij of hij doet. Na een uur zijn of haar verhaal gehoord te hebben weet u nog niet wat ze doen. Dat werkt niet. Probeer daarom als u uzelf voorstelt het altijd kort en krachtig te houden. 30 seconden is al lang genoeg. Probeer daarom in 1 zin te zeggen wat u doet. Bijvoorbeeld: Web Made Easy maakt websites voor een lage prijs. Wij zouden ons zo kunnen voorstellen. Ik maak voor ondernemers websites voor een lage prijs. Iedereen weet nu wat wij doen in minder dan 30 secondes. Mocht u het lastig vinden om een mooie zin te maken, dan kunt u deze zin als basis gebruiken: Ik (maak voor/ help) (uw doelgroep) met (kort wat u doet). Zorg ervoor dat u er een kloppende zin van maakt. En dan kunt u uw ook voorstellen in minder dan 30 seconden.

7. Vraag voor aanbevelingen

Wist u dat u door blije klanten nieuwe klanten kan krijgen? Mensen helpen graag anderen. Als u ze goed geholpen heeft is de kans groot dat ze u aan kennissen zullen aanraden. Jammer genoeg weten uw klanten niet altijd dat u het fijn vind dat ze mensen doorverwijzen naar u. Vraag daarom of ze u willen aanbevelen. Vertel ook naar wat voor klanten u op zoek bent en of ze iemand kennen die uw hulp kan gebruiken. Hierdoor kun u meer klanten krijgen. Wilt u meer tips & adviezen over hoe u het beste doorverwezen klanten kan krijgen lees dan eens Hoe krijgt u klanten uit uw netwerk.

Als u deze tips zult gaan volgen zult u zien dat in de loop van de tijd u steeds meer klanten zult krijgen. Probeer het eens en kijk of het werkt bij uw bedrijf.

Of u nu klant bij ons wordt of niet, doe uw voordeel met ons gratis e-book.

Uiteraard respecteren wij uw privacy conform de AVG!

dit veld niet invullen s.v.p.

Andere interessante artikelen

Die uw website tot een succes maken!

Loyaliteit ontwikkelen bij klanten!

Voor een succesvolle business heeft u een basis nodig van klanten die keer op keer bij uw terugkomen. Het is een goede reden om uw bestaande klanten gelukkig te houden.

Lees meer

Klaar voor meer abonnees op uw nieuwsbrief?!

E-mailmarketing is een belangrijke manier om meer klanten te genereren. Een goede nieuwsbrief kunt u daar perfect bij helpen. Maar hoe zorgt u nou voor meer inschrijvingen op uw nieuwsbrief?

Lees meer

Hoe krijgt u klanten uit uw netwerk?

Wij willen u helpen om meer mensen over uw bedrijf te laten praten zodat u ook meer doorverwezen klanten krijgt. Daarvoor hebben wij 7 tips voor u. Volg deze tips en u zult zien dat u meer doorverwezen kanten zult krijgen...

Lees meer
Hoe krijg je meer klanten/bezoekers
Terug naar blog overzicht

Copyright 2019 ©

Privacy - Cookies - Voorwaarden