(function($){ $(document).ready(function(){ // ^ Zoekt alles wat begint met tel: $("a[href^='tel:']").attr("onclick", "gtag('event', 'telefoon', { 'event_category': 'Conversie' });"); // * Zoekt alles wat mailto: bevat | Dus ook lol@kek.lal?subject=mailto:kek@lol.lal $("a[href*='mailto:']").attr("onclick", "gtag('event', 'e-mail', { 'event_category': 'Conversie' });"); }); })(jQuery);
snel goedkoop een professionele website laten maken
Wil jij ook een goedkope professionele website laten maken?

GOOGLE ANALYTICS

Wat wordt er bedoeld met het begrip 'google analytics' op je website?

Geen zorgen meer over je website, alles wordt geregeld als je een website laat maken
Een goed beeld van bijvoorbeeld paginaweergaves en de bezoekersstromen van zijn/haar website.
Gratis adverteren in Google,doe het!

Begrippenlijst | Google Analytics

Hiermee kan de beheerder van een website een goed beeld krijgen van bijvoorbeeld paginaweergaves en de bezoekersstromen van zijn/haar website.

Google Analytics is een dienst van Google die gebruikt kan worden om de statistieken van een website te zien. c Met deze informatie kan de beheerder beter bepalen hoeveel, en wat voor bezoekers er op de website komen en de website hierop aanpassen.

Google Analytics is ‘gratis’. Het enige waar je in principe mee zou betalen is  de gegevens van je website, net als met alle andere diensten van Google.

Belangrijke functies die gebruikt kunnen worden binnen Google Analytics zijn:

  •  Aantal bezoeken: het totaal aantal bezoeken op de website sinds het begin van de meting met Google Analytics.
  • Paginaweergaves: Het totaal aantal pagina’s dat is weergegeven sinds het begin van de meting met Google Analytics.
  • ‘bounce’ bezoeken: Het gemiddeld aantal bezoekers dat verlaat na het zien van maar één pagina. Een ‘bounce’ percentage van 40 tot 60% is normaal. Een hoog percentage geeft volgens Google aan dat de bestemmingspagina net genoeg uitnodigt om de pagina verder te bezoeken.
  • Gemiddelde tijd op site: de gemiddelde tijd die bezoekers doorbrengen op de website.
  • Ook geeft Google Analytics aan hoe de bezoekers op de website terecht komen. Dit kan belangrijk zijn voor vindbaarheid in de Google zoekmachine.


Google Analytics maakt gebruik van Javascript, wat er voor kan zorgen dat niet alle bezoeken meegeteld worden. Wanneer een bezoeker Javascript heeft uitgeschakeld of een Adblock extensie gebruikt, worden deze niet meegeteld. Ook kan de website, vanwege het gebruik van Javascript, een langere laadtijd krijgen.

Terug naar begrippenlijst

Interessante artikelen

De 14 dont's bij SEO

Iedereen zegt iets anders op het gebied van SEO. Maar wat vorig jaar nog werkte is vandaag de dag onbruikbaar. En sommige technieken hebben nooit gewerkt.

Meer lezen

Ben jij klaar voor Google Rankbrain?

Google is verreweg de meest gebruikte zoekmachine op het web in Nederland. Daarom is het zo belangrijk om gevonden te worden in Google en mee te gaan met de ontwikkelingen die Google ondergaat. De toekomst van Google is Rankbrain. Maar wat is het?..

Meer lezen

Hoe doe je content marketing goed?

Steeds meer bedrijven doen aan content marketing. Ze plaatsen interessante content op hun website en promoten dat op social media. Op deze manier krijgen ze meer bezoekers op hun websites die ook terugkomen...

Meer lezen

4 Facebook tips die jou kunnen helpen

We hebben het al een keer gehad over hoe je meer klanten kan krijgen door social media. Daar hebben we het kort gehad over facebook. Maar Facebook kan nog meer. Daarom wil ik het met jou hebben over Facebook, wat jij er mee kan en hoe het jouw bedrijf kan helpen.

Meer lezen

De ultieme e-mail marketing strategie

Het is goedkoper om een bestaande klant nogmaals te laten bestellen, dan een nieuwe klant te werven. Hierbij hoef je slechts voor 2 dingen te zorgen...

Meer lezen

5 Twitter tips die jou kunnen helpen

Met 2,6 miljoen gebruikers in Nederland waarvan 900.000 dagelijks twittert is het een van de meest gebruikte social media. Maar hoe kunnen die korte berichten jou helpen om jouw bedrijf te promoten?

Meer lezen

Satelliet websites. Must have of een grote don't?

Misschien heb je heb je er zelf al een. Een satelliet website. Maar is dat wel handig? Om deze vraag te beantwoorden ga ik het deze keer met je hebben over wanneer het wel en wanneer het niet handig is om een extra website te beginnen.

Meer lezen

Je marketingbudget op de juiste manier inzetten

Hoe kan je jouw marketingbudget nou het beste in zetten? Het is soms lastig kiezen, met zoveel kanalen waar je je geld aan uit kan geven. Wat is het belangrijkst, en wat verdient het om continu te worden voorzien van geld?

Meer lezen

Jouw marketing automatiseren

Automatisering kan van groot belang zijn voor je onderneming. Veel saaie en terugkomende taken kan je gemakkelijk automatiseren. Dit scheelt vaak een hoop tijd, en mogelijk geld...

Meer lezen

Copywright Web Made Easy 2018 ©