long tail

Wat wordt er bedoeld met het begrip 'Long tail' op je website?

Met deze termen kun je je onderscheiden van je concurrenten.

Long tail zoektermen zijn zoektermen van 4 of meer woorden. Deze zoekopdrachten geeft specifiekere resultaten. Met deze termen kun je je onderscheiden van je concurrenten, door jouw producten / diensten een stuk specifieker kan omschrijven dat met short tail zoektermen.

Met deze termen zal je een hogere conversie hebben dan met short tail zoektermen. Op de term ‘schoenen’ zal weliswaar meer worden gezocht dan op de term “merk’ herenschoenen maat ‘xx”. Wanneer iemand echter zoekt naar ‘schoenen’ bedoelen ze mogelijk helemaal niet jouw schoenen, maar een ander soort. Wanneer iemand zoekt naar ‘Vans herenschoenen maat 41’ weten ze al precies wat ze willen. Mocht jij deze schoenen aanbieden, dan heb je een erg hoge kans op conversie. Daarnaast bedragen long tail termen maar liefst 70% van alle zoekopdrachten die gedaan worden.

Long tail keywords zal je niet te zien krijgen via keyword tools. Dit kan een nadeel zijn, maar ook een voordeel. Je zal er weinig inzicht in hebben, maar je kan er van uitgaan at je concurrent er zich ook niet op focust. De perfecte long tail zoektermen kan je krijgen door letterlijk vragen die in je doelgroep spelen te beantwoorden.

Terug naar Begrippenlijst

Copywright Web Made Easy 2018 ©