Wil jij ook een goedkope professionele website laten maken?

OPT-IN FORMULIER

Wat wordt er bedoeld met het begrip 'opt-in formulier' op uw website?

De klant moet zelf actie ondernemen

Begrippenlijst | opt-in-formulier

Dit betekent dat de klant zelf actie heeft moeten ondernemen om zich bijvoorbeeld aan te melden voor uw nieuwsbrief.

Een opt-in formulier is het makkelijkst uit te leggen in twee delen. Een opt-in betekent dat de klant of bezoeker actief toestemming gegeven heeft. Dit betekent dat hij of zij zelf actie heeft moeten ondernemen om bijvoorbeeld aan te melden voor uw nieuwsbrief. Een opt- formulier zorgt er meteen voor dat bezoekers van uw website actief toestemming geven.

Wat heb ik hier aan?

Om niet als ongewenst te worden gezien of als spam is het belangrijk om toestemming te krijgen van de ontvanger dat u mails mag sturen. Dit moet ook van de wet als het voor commerciële doeleinden is. Daarom is het handig om een opt-in formulier op uw website te hebben.

Wat vraag ik in het formulier?

Het kan van alles zijn. Wij gebruiken het voor ons en onze klanten voor het verzamelen van e-mailadressen, vragen van klanten te ontvangen en om bezoekers offertes aan te laten vragen. Maar u kunt zelf bepalen wat u er mee doet.

Terug naar begrippenlijst

Interessante artikelen

De 14 dont's bij SEO

Iedereen zegt iets anders op het gebied van SEO. Maar wat vorig jaar nog werkte is vandaag de dag onbruikbaar. En sommige technieken hebben nooit gewerkt.

Meer lezen

Bent u klaar voor Google Rankbrain?

Google is verreweg de meest gebruikte zoekmachine op het web in Nederland. Daarom is het zo belangrijk om gevonden te worden in Google en mee te gaan met de ontwikkelingen die Google ondergaat. De toekomst van Google is Rankbrain. Maar wat is het?..

Meer lezen

Hoe doet u content marketing goed?

Steeds meer bedrijven doen aan content marketing. Ze plaatsen interessante content op hun website en promoten dat op social media. Op deze manier krijgen ze meer bezoekers op hun websites die ook terugkomen...

Meer lezen

4 Facebook tips die u kunnen helpen

We hebben het al een keer gehad over hoe u meer klanten kunt krijgen door social media. Daar hebben we het kort gehad over facebook. Maar Facebook kan nog meer. Daarom wil ik het met u hebben over Facebook, wat u er mee kunt en hoe het uw bedrijf kan helpen.

Meer lezen

De ultieme e-mail marketing strategie

Het is goedkoper om een bestaande klant nogmaals te laten bestellen, dan een nieuwe klant te werven. Hierbij hoeft u slechts voor 2 dingen te zorgen...

Meer lezen

5 Twitter tips die u kunnen helpen

Met 2,6 miljoen gebruikers in Nederland waarvan 900.000 dagelijks twittert is het een van de meest gebruikte social media. Maar hoe kunnen die korte berichten u helpen om uw bedrijf te promoten?

Meer lezen

Satelliet websites. Must have of een grote don't?

Misschien heeft u er zelf al een. Een satelliet website. Maar is dat wel handig? Om deze vraag te beantwoorden ga ik het deze keer met u hebben over wanneer het wel en wanneer het niet handig is om een extra website te beginnen.

Meer lezen

U marketingbudget op de juiste manier inzetten

Hoe kunt u uw marketingbudget nou het beste in zetten? Het is soms lastig kiezen, met zoveel kanalen waar u uw geld aan uit kunt geven. Wat is het belangrijkst, en wat verdient het om continu te worden voorzien van geld?

Meer lezen

Uw marketing automatiseren

Automatisering kan van groot belang zijn voor uw onderneming. Veel saaie en terugkomende taken kunt u gemakkelijk automatiseren. Dit scheelt vaak een hoop tijd, en mogelijk geld...

Meer lezen

Copyright 2019 ©

Privacy - Cookies - Voorwaarden