snel goedkoop een professionele website laten maken
Wil jij ook een goedkope professionele website laten maken?

SHORT TAIL

Wat wordt er bedoeld met het begrip 'Short tail' op je website?

Geen zorgen meer over je website, alles wordt geregeld als je een website laat maken
Short tail kernwoorden bestaan uit zoekopdrachten van 1, 2 of 3 zoekwoorden

Begrippenlijst | Short tail

Short tail kernwoorden bestaan uit zoekopdrachten van 1, 2 of 3 zoekwoorden

Short tail kernwoorden bestaan uit zoekopdrachten van 1, 2 of 3 zoekwoorden zoals ‘shirts’ of ‘mannen shirts’. Short tail bedraagt slechts 30% van alle zoekopdrachten.

Short tail zoekwoorden hebben vaak een hoog zoekvolume maar ook een boel concurrentie. Uiteraard wil een webshop die schoenen voor mannen verkoopt gevonden kunnen worden op ‘mannen shoenen’. Om deze reden heb je snel hoge concurrentie op short tail zoekwoorden want alle websites die een specifiek product aanbieden willen op die zoekwoorden gevonden kunnen worden. Om deze reden zijn advertenties ook veel duurder.

Short tail keywords hebben een minder hoge kans op conversie omdat ze minder specifiek zijn. Stel: je verkoopt Vans schoenen voor mannen. Wanneer iemand zoekt naar een long tail zoekterm, bijvoorbeeld ‘Vans schoenen voor mannen’ dan is er een grote kans dat diegene in jouw webshop precies vindt wat hij zoekt. Wanneer iemand slechts zoekt naar ‘schoenen’ kan diegene ook naar heel andere schoenen op zoek zijn dan jouw Vans schoenen voor mannen. Op deze manier daalt de kans op conversie.

Negeer deze keywords echter absoluut niet. Het gebruik van deze zoekwoorden kan je autoriteit geven binnen de markt. Wanneer je op de belangrijkste short tail keywords in jouw markt scoort, kan je als marktleider gezien worden.

Zonder de long tail zul je echter 70% van al het zoekverkeer mislopen.

Terug naar begrippenlijst

Interessante artikelen

De 14 dont's bij SEO

Iedereen zegt iets anders op het gebied van SEO. Maar wat vorig jaar nog werkte is vandaag de dag onbruikbaar. En sommige technieken hebben nooit gewerkt.

Meer lezen

Ben jij klaar voor Google Rankbrain?

Google is verreweg de meest gebruikte zoekmachine op het web in Nederland. Daarom is het zo belangrijk om gevonden te worden in Google en mee te gaan met de ontwikkelingen die Google ondergaat. De toekomst van Google is Rankbrain. Maar wat is het?..

Meer lezen

Hoe doe je content marketing goed?

Steeds meer bedrijven doen aan content marketing. Ze plaatsen interessante content op hun website en promoten dat op social media. Op deze manier krijgen ze meer bezoekers op hun websites die ook terugkomen...

Meer lezen

4 Facebook tips die jou kunnen helpen

We hebben het al een keer gehad over hoe je meer klanten kan krijgen door social media. Daar hebben we het kort gehad over facebook. Maar Facebook kan nog meer. Daarom wil ik het met jou hebben over Facebook, wat jij er mee kan en hoe het jouw bedrijf kan helpen.

Meer lezen

De ultieme e-mail marketing strategie

Het is goedkoper om een bestaande klant nogmaals te laten bestellen, dan een nieuwe klant te werven. Hierbij hoef je slechts voor 2 dingen te zorgen...

Meer lezen

5 Twitter tips die jou kunnen helpen

Met 2,6 miljoen gebruikers in Nederland waarvan 900.000 dagelijks twittert is het een van de meest gebruikte social media. Maar hoe kunnen die korte berichten jou helpen om jouw bedrijf te promoten?

Meer lezen

Satelliet websites. Must have of een grote don't?

Misschien heb je heb je er zelf al een. Een satelliet website. Maar is dat wel handig? Om deze vraag te beantwoorden ga ik het deze keer met je hebben over wanneer het wel en wanneer het niet handig is om een extra website te beginnen.

Meer lezen

Je marketingbudget op de juiste manier inzetten

Hoe kan je jouw marketingbudget nou het beste in zetten? Het is soms lastig kiezen, met zoveel kanalen waar je je geld aan uit kan geven. Wat is het belangrijkst, en wat verdient het om continu te worden voorzien van geld?

Meer lezen

Jouw marketing automatiseren

Automatisering kan van groot belang zijn voor je onderneming. Veel saaie en terugkomende taken kan je gemakkelijk automatiseren. Dit scheelt vaak een hoop tijd, en mogelijk geld...

Meer lezen

Copyright 2018 ©

Privacy - Cookies - Voorwaarden