Loyaliteit ontwikkelen bij klanten!

door Kars Zijlstra

Loyaliteit ontwikkelen bij klanten!

Voor een succesvolle business heeft u een basis nodig van klanten die keer op keer bij u terugkomen. Het is een goede reden om uw bestaande klanten gelukkig te houden. Nieuwe klanten aantrekken kost veel meer geld dan het onderhouden van een relatie met bestaande klanten. U ziet vaak dat bedrijven hun loyale klanten verwaarlozen en meer aandacht hebben voor het werven van nieuwe klanten. U bestaande klanten zijn net zo belangrijk als nieuwe klanten.

De 7 tips voor loyaliteit

  1. Zorg dat klanten onder de indruk zijn van uw product/dienst.
    Consumenten vinden uw product geweldig als ze er waarde, plezier en steun van ondervinden.
  2. Neem contact met ze op, maak een praatje!
    Zorg voor een goed werkend systeem waar u regelmatig communiceert met uw klanten, zoals een website. Wees hier zo creatief als u wilt.
  3. Biedt uw klanten een extraatje!
    Het is belangrijk om uw klanten tevreden te houden. Geef consumenten een reden om bij uw bedrijf terug te komen en klant te blijven. Dat kan door ‘twee voor de prijs van één’, spaarpunten, een gratis extraatje bij het product\dienst, winacties en nog veel meer.
  4. Geweldige klantenservice.
    Een goede klantenservice betekent voor klanten veel. Het laat zien dat u de extra stap wil zetten om de behoeften en wensen van klanten tegemoet te komen en hun zorgen en klachten naar tevredenheid afhandelt.
  5. Verstop u niet achter de technologie.
    Voor klanten is het ook in deze tijd nog steeds belangrijk om met een echt persoon te spreken. Communiceer goed en duidelijk hoe zij met een persoon in contact kunnen komen. Hoe moeilijker het is om contact te krijgen met een persoon, hoe kleiner de kans dat u de klant nog terug ziet.
  6. Leer van klanten die weggaan.
    Wanneer klanten zich afmelden of niet meer bij u kopen, ga u dan afvragen waarom ze zich afmelden. Vraag aan de klant waarom ze zich afgemeld heeft en neem haar serieus.
  7. Begrijp waar klanten voor betalen.
    De klant koopt producten vaak niet zonder reden. Consumenten zijn opzoek naar oplossingen. Op basis daarvan kopen consumenten producten. Het is dus belangrijk om de behoeften te begrijpen van uw klanten. Op die manier weet u wat klanten willen en begrijpt u waarvoor ze betalen.

Conclusie

Een goede marketing campagne maakt dat mensen u willen uitproberen. Goede resultaten, goede service en een oprechte krachtige relatie met de klant zorgt ervoor dat ze terug komen. Het gaat niet alleen om het product of dienst. Meestal kunnen klanten met gemak een ander bedrijf kiezen of zelfs een ander product, als ze niet tevreden zijn met wat ze bij u hebben ervaren. Loyaliteit bij klanten is niet vanzelfsprekend. Onderschat daarom nooit de waarde van een relatie die klanten met u hebben. Klanten komen terug bij bedrijven waar ze zich geïnspireerd, betrokken en gesteund voelen. Ook is wederzijdse waardering en behandeld worden met respect een belangrijk punt. Klanten verwachten iets van uw bedrijf. Als ze de verwachte resultaten krijgen is de kans klein dat ze bij u weggaan.

Of u nu klant bij ons wordt of niet, doe uw voordeel met ons gratis e-book.

Uiteraard respecteren wij uw privacy conform de AVG!

dit veld niet invullen s.v.p.

Andere interessante artikelen

Die uw website tot een succes maken!

Loyaliteit ontwikkelen bij klanten!

Voor een succesvolle business heeft u een basis nodig van klanten die keer op keer bij uw terugkomen. Het is een goede reden om uw bestaande klanten gelukkig te houden.

Lees meer

Klaar voor meer abonnees op uw nieuwsbrief?!

E-mailmarketing is een belangrijke manier om meer klanten te genereren. Een goede nieuwsbrief kunt u daar perfect bij helpen. Maar hoe zorgt u nou voor meer inschrijvingen op uw nieuwsbrief?

Lees meer

Hoe krijgt u klanten uit uw netwerk?

Wij willen u helpen om meer mensen over uw bedrijf te laten praten zodat u ook meer doorverwezen klanten krijgt. Daarvoor hebben wij 7 tips voor u. Volg deze tips en u zult zien dat u meer doorverwezen kanten zult krijgen...

Lees meer
Hoe krijg je meer klanten/bezoekers
Terug naar blog overzicht

Copyright 2019 ©

Privacy - Cookies - Voorwaarden