Kars Zijlstra

5 Twitter tips die u kunnen helpen

door Kars Zijlstra

5 Twitter tips die u kunnen helpen

Twitter, wie kent het niet. Met 2,6 miljoen gebruikers in Nederland waarvan 900.000 dagelijks twittert is het een van de meest gebruikte social media. Maar hoe kunnen die korte berichten u helpen om uw bedrijf te promoten? Ik geef u een paar tips om nog meer uit u 140 tekens te halen. Let op! Zoek eerst uit of uw doelgroep op twitter is. Is uw doelgroep hier? Dan heeft u echt voordelen aan twitter. Is uw doelgroep niet op twitter? Dan kan u beter een ander social media platform kiezen. Ik heb het laatst kort over 5 social media platvormen gehad. Lees ‘hoe gebruik je social media voor meer klanten’ en kijk of u daar een beter platform voor uw bedrijf vindt. Maar er van uitgaand dat uw doelgroep aanwezig is op twitter heb ik een aantal tips voor u.

zoek goed volgers voor jouw twitter pagina

1. Wees actief

Als u aan twitter begint is er 1 tip het belangrijkst. Wees actief. Weet u van tevoren dat het u niet gaat lukken om het bij te houden dan moet u er niet aan beginnen. Ook als u na uw eerste tweet meteen mega-resultaten verwacht moet u ook niet beginnen. Goede volgers vinden kost tijd en energie. Dat lukt niet als u (bijna) nooit wat tweet. Om er echt resultaat uit te krijgen bent u wel even bezig. Maar laat dit u niet tegenhouden.

2. ZOEK DE JUISTE VOLGERS

We zijn niet op zoek naar zo veel mogelijk volgers. Maar naar goede volgers. Waarom? Omdat u meer heeft aan 1 goede volger dan 20 normale volgers. Maar wat maakt een volger een goede volger? Er zijn verschillende punten:

A. Zij of hij gaat het gesprek met u aan en zoekt veel interactie met uw.
B. De volgers die klikken op de links die uw tweet. En daarna nog actief zijn op uw Website door uw content te lezen, een reactie achter te laten, uw content zelf ook weer te delen. U krijgt het idee.
C. De volger die mensen doorstuurt naar u. Dat kan voor meer klanten zorgen. Wilt u weten hoe dat nog meer kan? Lees dan eens ‘hoe krijgt u klanten uit uw netwerk?’
D. Hij of zij die uw tweets deelt met zijn of haar netwerk (uw tweets retweet).
E. De soort volger die uw account plaatst in zijn tweetdeck. Dit is een lijst of groep. Hierdoor kan de volger zo veel mogelijk van uw tweets lezen.

Richt u daarom niet op zo veel mogelijk volgers krijgen. Maar richt u op het krijgen van goede volgers. Daar heeft u echt meer aan.

zorg dat je tweets van goede kwaliteit zijn

3. Geen kwantiteit, maar kwaliteit!

Dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Iedereen wilt top tweets tweeten. Maar wat maakt een tweet een top tweet? Moeilijk te zeggen. Wat in ieder geval niet werkt is dag en nacht blijven twitteren. Dat is niet vol te houden en helpt uw bedrijf niet. Post daarom 1 a 2 keer per dag. En let op waarover uw twittert.

Wat u beter niet kan twitteren:
A. Tweets waarbij u altijd en alleen maar uw bedrijf aan het promoten bent. Dit kan snel vervelen en ervoor zorgen dat uw volgers gaat verliezen.
B. Tweets sturen waar maar een paar mensen wat aan hebben. Uw tweets moet de meeste van uw volgers aanspreken.
C. Alleen maar links. Stuur nooit een tweet zonder uitleg. Mensen klikken niet zo snel op een link zonder dat ze weten waar de link heen gaat. Dit geldt ook voor foto’s, video’s enz. En de smoes ‘het past niet in 140 karakters’ werkt niet meer. Twitter heeft sinds kort de mogelijkheid om echt 140 karakters te gebruiken voor uw teksten. De links, afbeeldingen, video’s enz. tellen niet meer mee met de 140 karakters.

Wat wel werkt zijn tweets...
A. Waarin u laat weten waar uw bedrijf mee bezig is en waarmee uw bedrijf hen kan helpen. Dit is wel een gevaarlijke. Want u zit al snel alleen maar uw bedrijf te promoten.
B. Zorg ervoor dat uw tweets waarde hebben. U kunt korting tweeten, verklap details over uw toekomstige projecten of achter de schermen van uw bedrijf.
C. Retweet! Ziet u een interessante tweet van iemand uit uw netwerk? Retweet hem dan.
D. Interactie met uw volgers. Dit kan door ze te vragen om raad of ervaringen met uw bedrijf of product.
E. Als u commentaar krijgt (positief of negatief) reageer hierop.
F. Laat uw interesses zien. Dit kan door links van websites of artikelen te tweeten. De content hoeft niet per se over uw bedrijf te gaan. Het mag ook over uw vakgebied gaan.

Luisteren is soms beter dan praten op Twitter

4. luisteren is soms beter dan praten

We hebben u net ideeën gegeven waarover u kunt twitteren. Maar soms is het beter om te luisteren naar anderen. Luister bijvoorbeeld naar wat anderen in uw branche te melden hebben. Laat u hierdoor inspireren. Een handige manier is door de zoekmachine van twitter. De link is twitter.com/ search-home. Via deze optie geeft twitter u de mogelijkheid om snel zoekwoorden die te maken hebben met uw bedrijf op te zoeken. U kunt ook reageren op de tweets die u ziet. Stellen ze een vraag waarop u het antwoord weet? Reageer dan. Probeer content toe te voegen en laat u zien als de expert die u bent.

als mensen op jouw tweets reageren tweet dan ook terug

5. @Reply

Als andere twitteraars de moeite nemen om u een @reply te sturen dan is het slim te reageren. Het is een simpele manier om contact te krijgen met uw volgers. Zij nemen de moeite om een tweet naar u te sturen. Het minste is om even te reageren. En het leuke hiervan is dat het zo gedaan is en u kunt laten zien wie de expert is.

Twitter is ideaal om in contact te komen met uw prospects. Probeer het eens en kijk of het ook wat voor uw bedrijf is. Voor meer artikelen zoals deze, kijk op de blog pagina van Web Made Easy. En volg ons op Facebook. Zo weet u altijd wanneer er een nieuw artikel online komt.

voorbeeld van e-reader
Of u nu klant bij ons wordt of niet, doe uw voordeel met ons gratis e-book.

Uiteraard respecteren wij uw privacy conform de AVG!

dit veld niet invullen s.v.p.

Andere interessante artikelen

Die uw website tot een succes maken!

De meest groeiende social netwerk in Nederland!

Hoe kunt u Instagram zakelijk optimaal gebruiken?

Instagram is het meest groeiende social media netwerk in Nederland. Door een zakelijk Instagramaccount kunt u uw zichtbaarheid, naamsbekendheid en bereik vergoten en verbeteren. 

Lees meer

Uw business laten groeien, gebruik Social Media!

Social media heeft veel veranderd de afgelopen jaren. Zonder sociale netwerken en blogs kunnen we niet meer. Maar hoe gebruikt u social media het beste om uw business te laten groeien?

Lees meer
zorg dat je weet waar jouw doelgroep zit en benader ze

Hoe werkt Google Communities?

Via Google+ kun je gemakkelijk mensen vinden met dezelfde interesses. Communities worden steeds populairder en het is een goede manier om uw volgers aan u te binden. 

Lees meer
Website laten maken met een eenvoudig CMS beheer systeem

Laat social media uw bedrijf ondersteunen

Terug naar blog overzicht

Copyright 2019 ©

Privacy - Cookies - Voorwaarden