Hoe maakt u een facebook bedrijfspagina?

door Kars Zijlstra

Hoe maakt u een facebook bedrijfspagina?

We zijn allemaal bezig onze website SEO-proef te maken. En dat allemaal om goed gevonden te worden door zoekmachines. Google is verreweg de meest gebruikte zoekmachine op het web in Nederland. Daarom is het zo belangrijk om gevonden te worden in Google en mee te gaan met de ontwikkelingen die Google ondergaat. De toekomst van Google is Rankbrain. Maar wat is het? Hoe is het ontstaan? En wat betekent dit voor uw SEO-beleid?

STAP 1

Ga naar https://www.facebook.com/.
Log hier in met een persoonlijk Facebook account. Wanneer u nog geen Facebook account heeft, maak er één aan.
Nadat u bent ingelogd of een account heeft aangemaakt en op uw profielpagina bent aangekomen kunnen we beginnen. Bovenaan de pagina is een blauwe balk. De laatste optie aan de rechter kant is een pijl. Klik daarop. U ziet nu een nieuw menu verschijnen. Klik in het nieuwe menu op 'pagina maken'.

STAP 2

Nadat u op 'pagina maken' gedrukt heeft komt u op een nieuw scherm. Op deze pagina heeft u 6 opties. Wij gebruiken voor dit voorbeeld het bedrijf 'Enjoy and Give'. Dit is een goed doel. Daarom kiezen wij goed doel of community. Bekijk zelf waarbij uw bedrijf het beste past en klik daar op.

Stap 3

Wanneer u erop geklikt heeft krijgt u een balk te zien waar u de naam van uw bedrijf kunt invullen. Bij sommige opties krijgt u een kiesbalk met 'kies een categorie' en/of 'adres en telefoon' invul balk. Vul in en/of kies wat bij uw bedrijf past. Klik daarna op 'aan de slag'.

STAP 4

Het volgende scherm zijn de instellingen van uw pagina. Al deze instellingen zou u kunnen overslaan, maar dit raden we u af. Het is fijner om een complete pagina te bezoeken dan een halve pagina. Bij "1 info" moet u in het grote blok invullen waar uw pagina over gaat, om beter gevonden te worden in facebook. Maak er niet een te lang verhaal van. U heeft een beperkt aantal karakters. Heeft u een website, dan kan u de link eronder invullen. Ook heeft u op deze pagina de keuze om u eigen URL binnen Facebook te kiezen. Dit is aan te raden omdat u hierdoor beter gevonden wordt. Daarna kunt u op 'informatie opslaan' drukken.

STAP 5

Bij "2 profielfoto" mag u de profielfoto aanpassen. Dit kan vanaf uw computer of 'vanaf website importeren'. Kiest u 'vanaf website importeren' dan voert u de URL van uw website in en kiest u daarna de foto uit die u wilt gebruiken.

Kiest u voor 'Uploaden vanaf computer' dan krijgt u een pop up, waarin u de foto kiest die u wilt als profielfoto. Als u een foto gekozen heeft krijgt u deze te zien in het vakje naast de opties. Klik dan op 'volgende'.

Toch niet wat u wilde? Kies dan een andere foto op dezelfde wijze als net. Let op! De foto die u aanklikt komt automatisch op uw pagina. De foto die u niet wilt kun je altijd later nog verwijderen onder foto’s.

STAP 6

Bij "3 toevoegen aan favorieten" kunt u uw bedrijfspagina toevoegen aan uw favorieten. Favorieten kunt u vinden op de computer aan de linker kant onder 'profiel bewerken' en op de mobiel onder de drie horizontale lijnen. Dit is makkelijker om snel naar uw bedrijfspagina te gaan. Geklikt op toevoegen aan favorieten maar u wilt het toch niet? Klik dan nogmaals op de knop. Tevreden? Klik dan op 'volgende' of 'overslaan'.

STAP 7

Dan komen we aan bij de laatste van de 4 instellingen. Voorkeursdoelgroep van pagina. Op deze pagina kunt u laten zien wie uw doelgroep is. Hier kan u 5 filters invullen.

1. Locaties: Hierdoor weet facebook waar u uw klanten zoekt. Vul een land, provincie, plaats of postcode in. Ook kunt u aangeven wie u op deze locatie zoekt. Maar het kan ook omgekeerd. Door op 'opnemen' te klikken kan u ook 'uitsluiten' vinden. Met deze optie kan u gebieden uitsluiten. Ook kan u een kaart toevoegen. Dit hoeft niet per se. Meerdere locaties in één keer toevoegen? Klik dan op bulklocaties toevoegen. Daarna kan u een lijst met plaatsen, provincies, postcodes en landen invoeren.

2. Leeftijd: Bedenk wie uw doelgroep is en de leeftijd daarvan.

3. Geslacht: Zijn uw klanten mannen, vrouwen of beide? Vul dit in.

4. Interesses: Kijk waar uw bedrijf allemaal onder valt. Facebook kijkt bij de vind ik leuks om suggesties te doen. Door aan te geven wat voor interesses uw klanten hebben kan facebook makkelijker bepalen bij wie ze uw bedrijf promoten. Selecteer dit door te klikken op 'bladeren' en kies daarna wat er bij uw bedrijf hoort.

5. Talen: Welke talen spreken uw klanten? Vul deze in. Is het de taal die gesproken wordt bij wat u bij locaties heeft ingevuld? Dan hoeft u het niet in te vullen.

Alles ingevuld wat er ingevuld kan worden? Klik dan op 'opslaan'.

Gefeliciteerd! uw bedrijfspagina is aangemaakt

Nu uw Facebook bedrijfspagina is aangemaakt kan u nog wat dingen gaan aanpassen.

Omslagfoto aanpassen

Nu kunnen we nog wat dingen gaan aanpassen. Om te beginnen met de omslag foto. Klik op 'een omslag toevoegen'. Je heeft 2 keuzes. Kiezen uit foto’s of foto uploaden. Klik op 'kiezen uit foto’s' en een pop up verschijnt met uw geplaatste foto’s op uw bedrijfspagina. Maar aangezien we net deze pagina begonnen zijn staan hier nog niet zo veel foto’s. Klik daarom op 'foto uploaden'. Kies daarna een mooie foto die de banner wordt. Is de foto groter dan wat past, dan kunt u hem uitsnijden. Plaats hem zo, dat wat u belangrijk vindt in het kader staat en druk op 'opslaan'.

Knop toevoegen

Nu kan u nog een knop toevoegen. Er zijn verschillende knoppen om te kiezen. Onder andere nu bellen, e-mail sturen enz. Als u een knop wilt toevoegen klik dan op 'knop toevoegen'. Wij voegen de optie 'nu bellen' toe. Dus klikken we op 'nu bellen' en bij het volgende scherm voeren we ons telefoonnummer in. Vergeet niet het goede land te selecteren onder de pijl. Klik hierna op 'opslaan'.

Nu heeft u de basis voor een succesvolle bedrijfspagina. Vergeet niet mensen te vragen om uw pagina te liken en zo nu en dan berichten te posten. Zo kan ook u goed gevonden worden op facebook.

Of u nu klant bij ons wordt of niet, doe uw voordeel met ons gratis e-book.

Uiteraard respecteren wij uw privacy conform de AVG!

dit veld niet invullen s.v.p.

Andere interessante artikelen

Die uw website tot een succes maken!

Hoe kunt u Instagram zakelijk optimaal gebruiken?

Instagram is het meest groeiende social media netwerk in Nederland. Door een zakelijk Instagramaccount kunt u uw zichtbaarheid, naamsbekendheid en bereik vergoten en verbeteren. 

Lees meer

Uw business laten groeien, gebruik Social Media!

Social media heeft veel veranderd de afgelopen jaren. Zonder sociale netwerken en blogs kunnen we niet meer. Maar hoe gebruikt u social media het beste om uw business te laten groeien?

Lees meer

Hoe werkt Google Communities?

Via Google+ kun je gemakkelijk mensen vinden met dezelfde interesses. Communities worden steeds populairder en het is een goede manier om uw volgers aan u te binden. 

Lees meer

Laat social media uw bedrijf ondersteunen

Terug naar blog overzicht

Copyright 2019 ©

Privacy - Cookies - Voorwaarden