Hoe verkoopt jouw product zichzelf?

door Kars Zijlstra

Wil je dat jouw product zichzelf verkoopt, zorg er dan voor dat je product zo opmerkelijk onderscheidend is dat mensen over jou en je product gaan praten.

Hoe verkoopt jouw product zichzelf?

Er zijn mensen die geloven dat hun product zo geweldig bijzonder is. Ze hebben geen marketing nodig om hun product te verkopen, het product verkoopt zichzelf wel. Wanneer je dit wilt bereiken moet je er niet alleen zelf in geloven maar jouw product moet een “opmerkelijk product” zijn. Een opmerkelijk product is iets wat werkelijk opmerkelijk is, iets waarover gepraat wordt door mensen.

Maar hoe creëer je van je eigen product een opmerkelijk product?

Wil je dat jouw product zichzelf verkoopt, zorg er dan voor dat je product zo opmerkelijk onderscheidend is dat mensen over jou en je product gaan praten. Wij hebben vijf punten opgesteld waar een opmerkelijk product aan moet voldoen. Op deze manier kan je jouw eigen opmerkelijke product creëren.

In dit artikel staan een aantal redenen waarom bloggen voor jou en je onderneming relevant kan zijn.

Een opmerkelijk product voldoet aan:

1. Bedenk geen ideeën maar oplossingen.

Als jouw product het waard is om over te praten, zullen mensen erover praten. Alleen oplossingen zijn het waard om over te praten. Wil je dat mensen over jouw opmerkelijke product praten? Zorg er dan voor dat het een oplossing is en geen idee.

2. CONCENTREER JE OP EEN SPECEFIEK DEEL VAN DE MARKT
Een opmerkelijk product richt zich op een specifiek deel van een markt waarop producten en diensten zich richten. Het is dus belangrijk wanneer je een eigen opmerkelijk product creëert, het duidelijk is op welke markt je je richt. Stel je begint een trimsalon, zoek dan eerst uit wat de behoeften en wensen van de doelgroep zijn. Vervolgens creëer je een product dat een oplossing biedt door middel van een onvergetelijke ervaring. Omdat je een oplossing hebt bedacht en geen idee (stap 1) zullen mensen hierover gaan praten.

Wil je dat jouw product zichzelf verkoopt, zorg er dan voor dat je product zo opmerkelijk onderscheidend is dat mensen over jou en je product gaan praten.

3. Blijf je product verbeteren aan de hand van feedback

Er bestaat geen product dat in één keer perfect is, en je weet van tevoren niet wat mensen van je product zullen gaan vinden. Lanceer je product daarom zo snel mogelijk en stel dit niet te lang uit. Het is misschien spannend hoe mensen hierop zullen reageren. Luister daarom goed naar de feedback van je klanten en verbeter zo je product. Als je jouw product blijft verbeteren krijg je de beste resultaten.

4. MAAK JOUW PRODUCT LEUK!
Bij ons kan je in Web Made Easy op een leuke manier je eigen website bouwen. Mensen vallen niet in slaap bij ons product en kunnen leuke dingen ontdekken en doen. Zorg er dus voor dat jouw opmerkelijke product niet saai is.

5. ELK PRODUCT HEEFT LIEFHEBBERS EN TEGENSTANDERS
Het is onmogelijk dat iedereen hetzelfde product geweldig zal vinden. Probeer dit dus ook niet te bereiken met jouw product. Er zullen altijd mensen zijn die jouw trimsalon niet leuk zullen vinden of helemaal geen website willen hebben. Elk opmerkelijk product heeft namelijk liefhebbers en tegenstanders.

Wil je dat jouw product zichzelf verkoopt, zorg er dan voor dat je product zo opmerkelijk onderscheidend is dat mensen over jou en je product gaan praten.

Creëer nu jouw eigen opmerkelijk product!

Het is nu aan jou om van je eigen product een opmerkelijk product te maken. Om het makkelijk te doen maak je een lijst van alle kenmerken waarop jouw product vergelijkbaar is met andere producten. Zo kan je goed zien wat je moet verbeteren om er een opmerkelijk product van te maken. Laat je klanten verbazen met wat jij ze biedt en breng anderen op de hoogte! Deel het op Facebook, tweet erover of zet het in je blog.

Wij wensen je veel succes bij het creëren van jouw opmerkelijke product.

VRAGEN

Ik zou graag van je horen wat je van dit artikel vindt. Heeft het je geholpen? Welke stappen ga je aan de hand van dit artikel ondernemen? Zou je zelf nog iets willen bijdragen? Laat het ons weten in een reactie op dit artikel.

Op jouw succes!
Kars Zijlstra

P.S: Like ons op Facebook en schrijf jezelf in voor onze nieuwsbrief om regelmatig waardevolle tips en adviezen voor jouw website te ontvangen.

GEEF HIER JOUW REACTIE!

Versturen

MEER WAARDEVOLLE TIPS EN ADVIEZEN!

Meer bezoekers & waardevolle klanten?

Vul uw naam en e-mail adres in en ontvang regelmatig nieuwe blogs voor het optimaliseren van uw website en aanverwante artikelen!

Nieuwsbrief Web Made Easy

JA, IK WIL TIPS VOOR MIJN WEBSITE!