Jouw website optimaliseren met deze 25 tips

door Kars Zijlstra

Als jij je bedrijf wilt laten groeien is het belangrijk om goed gevonden te worden op internet.

Jouw website optimaliseren met deze 25 tips

Als jij je bedrijf wilt laten groeien is het belangrijk om goed gevonden te worden op internet. Zeker in deze tijd waar iedereen urenlang te vinden is op social media. Klanten en Google moeten jouw website goed kunnen vinden en daarvoor heb je een goede SEO (Search Engine Optimization) nodig. Kort gezegd houdt een goede SEO in dat je website beter wordt gevonden door Google. Heb je al een website bij Web Made Easy? Dan kan je zelf heel gemakkelijk je website optimaliseren, lees hiervoor het artikel "Leer hoe je in 5 simpele stappen hoog in Google scoort".

Iedereen die op internet te vinden is, kan je ook op social media verwachten. Grote kans dat de doelgroep van jouw bedrijf hier ook onder valt. Het is dus belangrijk om hierop in te spelen en meer met social media te gaan doen. Maar hoe doe je dit zonder dat er super veel tijd in gaat zitten? Wij hebben 25 tips voor je samengesteld om in een korte tijd jouw website zelf te optimaliseren.

1. Stop verkopen en help mensen

Mensen willen niets horen over je producten of diensten. Ze zijn op zoek naar antwoorden en die moet jij ze geven op je website. Bied ze dus goede informatie aan, informatie waar mensen naar op zoek zijn.

2. Deel op social media

Deel waardevolle informatie waar mensen behoefte aan hebben op social media. Stel, je hebt een goed artikel op je website staan. Deel het dan ook op bijvoorbeeld Facebook. Mensen vinden het leuk om te lezen, steken er iets van op en Google kan zien dat jij waardevolle informatie deelt. Je zal hierdoor beter gevonden worden in Google.

3. Ontwikkel vertrouwen

Er zijn bedrijven die bepaalde dingen niet delen met hun bezoekers. Het is juist goed om alles te delen dus ook de slechte dingen. Op deze manier ontwikkel je vertrouwen bij de bezoeker.

4. Creëer samenhang

Zorg ervoor dat hetgeen dat op je website staat kloppend is. Wat we hier mee bedoelen is dat je boodschap, dus dat wat je wilt vertellen aan de bezoeker, en je communicatie samenhangt.

5. Handel met oprechtheid

Het is niet fijn om je anders voor te doen dan je bent. Blijf dus gewoon jezelf en schrijf zoals je in het echt ook zou praten. Dit vinden niet alleen je bezoekers prettig maar Google ook.

6. Heldere Visie

Wanneer het voor de bezoeker niet duidelijk is waar je naartoe wilt gaan, zijn ze ook niet bereid om je te volgen. Wees dus duidelijk wat je wilt gaan doen en wilt bereiken.

7. Maak online contact

Ontmoet mensen online op bijvoorbeeld je eigen website of op social media. Je kan hierbij denken aan LinkedIn of Facebook. Spreek vervolgens in het echt af om elkaar te ontmoeten.

8. Goede Content

Waar we het eerder ook al over hebben gehad is dat je mensen goede informatie moet bieden. Mensen zijn via Google op zoek naar informatie en dat moet jij ze bieden op je website.

9. Content in lijn met jezelf

Je moet zelf wel achter de informatie staan die je geeft op je website. Wees dus ook niet bang om je mening te geven.

10. Zorg voor voldoende kennis

Het is onmogelijk om informatie te kennen in allerlei gebieden. Zorg er dus voor dat je wel alles weet over je eigen vakgebied. Wanneer mensen vragen hebben over iets van je website moet je deze wel kunnen beantwoorden. Dat zorgt voor vertrouwen bij de bezoeker.

11. Video content

Zorg dat er video’s te vinden zijn op je website die gaan over de informatie die je wilt aanbieden. Wanneer ze op je website staan moet je deze gaan delen en verspreiden over heel social media!

12. Business pagina op Facebook

Wanneer je deze nog niet hebt maak dan een business pagina aan op Facebook. Maak bijvoorbeeld een welkomstpagina aan met een cadeau voor de bezoeker voor het liken van de pagina.

13. Zorg dat mensen zich beter voelen

In deze tijd denken veel mensen alleen maar aan zichzelf. Het klinkt misschien raar maar hier moet je op inspelen. Zorg er voor dat mensen zich beter gaan voelen.

14. Praat verstandig

Wanneer je op je website ergens over praat zorg dan dat je daar genoeg vanaf weet. Als je niet genoeg weet gaan de bezoekers je wantrouwen. En dat is iets wat je niet wilt natuurlijk.

15. Heb zelfvertrouwen

Wees er niet bang voor dat mensen over jouw bedrijf oordelen. Wanneer jij iets goeds te vertellen hebt kunnen ze er ook weinig kritiek over geven.

16. Herhaal tweets

Het is niet erg als je een keer iets tweet dat je eerder ook hebt gebruikt. Als je er maar voor zorgt dat je steeds iets van waarde tweet, dus iets waar je bezoekers iets aan hebben.

Als jij je bedrijf wilt laten groeien is het belangrijk om goed gevonden te worden op internet.

17. Vindt je niche

Een niche is een specifiek deel van een markt waarop producten en diensten zich richten. Je zou het kunnen omschrijven als een specifieke doelgroep waar nog niet zo veel andere bedrijven zich op richten. Enkele voorbeelden zijn: bladmuziek, honden trimmen of dansschoenen en ga zo maar door. Wanneer voor jezelf duidelijk is welke niche je gaat gebruiken zorg er dan voor dat je deze goed beheerst.

18. Word actief in andere communities

Hier kan je ideeën uitwisselen met mensen in hetzelfde vak, en hoef je even niet voor jezelf te denken.

19. Spreek voor anderen

Er zijn mensen die niet durven te praten. Wanneer je voor hen gaat praten zullen ze naar je gaan luisteren.

20.Welke sociale netwerken gebruikt je klant?

Zoek dit uit zodat je met ze kan communiceren. Zorg ervoor dat je er voor ze bent wanneer zij je nodig hebben.

21. Self-expressie

Zorg er voor dat mensen gaan praten. Dit kan je doen door bijvoorbeeld een vraag aan de bezoekers te stellen op Facebook. Wanneer het een leuke vraag is zullen mensen hier massaal op gaan reageren.

22. Geef veel aan je bezoekers

Hoe meer je geeft, hoe meer je ontvangt. Je moet niet alles willen krijgen maar geef ook eens een keer wat. Hoe meer je deelt en geeft aan je bezoekers hoe meer ze jou gaan waarderen.

23. Interview, citeer en associeer je met experts op je website

Mensen willen iemand die veel verstand heeft over hetgeen waar ze naar op zoek zijn. Wees dus duidelijk voor de bezoekers en geef door middel van bijvoorbeeld interviews goede informatie.

24. Zorg voor feedback

Aan de hand van de feedback die je krijgt kan je jouw website gaan verbeteren. Luister dus goed naar wat je bezoekers van jouw website vinden en ga er mee aan de slag!

25. Tweet

Al deze tips die wij jou hebben gegeven kan je gebruiken als tweets! Deel deze informatie dus met je bezoekers en geef de kennis door.

In Web Made Easy kan je jouw website heel gemakkelijk zelf optimaliseren voor betere vindbaarheid in de zoekmachines.

We wensen je veel succes met het verbeteren van jouw website. Geef je dit soort dingen liever uit handen? Web made Easy helpt jou hier graag mee. Kijk op de pagina prijzen voor meer mogelijkheden.

VRAGEN

Ik zou graag van je horen wat je van dit artikel vindt. Heeft het je geholpen? Welke stappen ga je aan de hand van dit artikel ondernemen? Zou je zelf nog iets willen bijdragen? Laat het ons weten in een reactie op dit artikel.

Op jouw succes!
Kars Zijlstra

P.S: Like ons op Facebook en schrijf jezelf in voor onze nieuwsbrief om regelmatig waardevolle tips en adviezen voor jouw website te ontvangen.

GEEF HIER JOUW REACTIE!

Versturen

MEER WAARDEVOLLE TIPS EN ADVIEZEN!

Meer bezoekers & waardevolle klanten?

Vul uw naam en e-mail adres in en ontvang regelmatig nieuwe blogs voor het optimaliseren van uw website en aanverwante artikelen!

Nieuwsbrief Web Made Easy

JA, IK WIL TIPS VOOR MIJN WEBSITE!