Klaar voor meer abonnees op uw nieuwsbrief?!

door Kars Zijlstra

Klaar voor meer abonnees op uw nieuwsbrief?!

E-mailmarketing is voor veel bedrijven nog steeds een hele belangrijke manier om meer klanten te genereren. Een goede nieuwsbrief kan u daar heel goed bij helpen. Maar hoe zorgt u nou voor meer inschrijvingen op uw nieuwsbrief? Lees dit artikel en maak uw nieuwsbrief succesvoller!

1. Waarom abonneren op uw nieuwsbrief?

Veel mensen willen alleen abonneren op uw nieuwsbrief als die van toegevoegde waarde is. Geef mensen daarom bewijs waarom uw nieuwsbrief van toegevoegde waarde is. Laat bijvoorbeeld zien hoeveel abonnees u op uw nieuwsbrief heeft of welke voordelen uw nieuwsbrief heeft!

2. Zorg voor aantrekkelijke content in uw nieuwsbrief

Wilt u meer abonnees op uw nieuwsbrief? Zorg dan voor een waardevolle inhoud. Abonnees op uw nieuwsbrief lezen dit namelijk sneller. U kunt u abonnees ook exclusieve content aanbieden. Denk hierbij aan een klein cadeautje. Dit kan bijvoorbeeld een E-book, een videoreeks of bepaalde tips over uw vakgebied zijn.

3. Maak het inschrijven zo simpel mogelijk

Door weinig invulvelden te gebruiken maakt u het abonneren makkelijk. Als u het inschrijven makkelijk maakt gaan er ook meer mensen abonneren. Zorg dus dat het aantal invulvelden beperkt blijft. Het enige dat u echt nodig hebt van de bezoeker is het e-mailadres. Maar meestal vraagt u ook de naam want dan voelt het toch wat persoonlijker voor de bezoeker.

4. Laat uw inschrijfformulier goed opvallen

Zorg voor meer inschrijvingen op uw nieuwsbrief door uw inschrijfformulier goed op te laten vallen. Om hiervoor te zorgen kunt u al op een aantal punten letten.

  • Geef u inschrijfformulier een goede positie op uw website
  • Gebruik veel opvallende kleuren
  • Voordelen van het inschrijven benadrukken

Heeft u als doel meer inschrijvingen? Zorg er dan echt voor dat uw inschrijfformulier de beste positie op uw website heeft! Dit kan bijvoorbeeld boven de vouw. Door uw inschrijfformulier boven de vouw te plaatsen zien mensen zonder te scrollen gelijk waar ze zich kunnen inschrijven. Zo hoeven ze niet onnodig te scrollen. Maar een formulier boven de vouw plaatsen kan ook weer afschrikken. Probeer daarom zelf uit te zoeken wat de beste plek is voor jouw formulier. Dit kan je doen door middel van test pagina’s.

5. Pop-up formulier in uw website

U kunt ook een pop-up op uw website plaatsen. Als de bezoeker dan een paar seconden op uw pagina is opent het pop-up formulier automatisch. In de pop-up zet u het inschrijfformulier voor de nieuwsbrief. Verder kunt u nog content plaatsen met voordelen waarom de bezoeker zich echt moet gaan aanmelden voor uw nieuwsbrief.

Nu snap ik dat u liever geen pop-up op uw website wilt. Veel mensen vinden het namelijk best irritant. Maar het blijkt toch dat een pop-up echt helpt voor meer inschrijvingen op uw nieuwsbrief.

Pop-up aanmaken in Mailchimp

Met het programma Mailchimp kun je gemakkelijk een pop-up venster ontwerpen voor uw website. Wanneer een bezoeker zich dan aanmeldt plaatst Mailchimp de bezoeker gelijk op de lijst die u zelf hebt aangemaakt. Maar hoe doet u dit?

Stap 1: Maak een campagne aan

Ga om te beginnen eerst naar Mailchimp en log in met uw account. Klik vervolgens op Campaigns en kies dan voor Create Campaign.

Stap 2: Kies voor een pop-up

Klik vervolgens op Signup form. En dan kiest u voor Pop-up form.

Stap 3: Volg vervolgens alle stappen

Vervolgens volgt u alle stappen. Bij design kunt u uw ontwerp helemaal naar wens aanpassen. Ook kunt u instellen na hoeveel seconden de pop-up zich laat zien, dit kan bij display.

Stap 4: Vraag uw unieke code aan

Als u alles heeft ingesteld en tevreden bent klikt u op Generate Code. Kopieer de code en stuur die vervolgens naar ons via de mail. Wij zetten die code dan in uw website op de gekozen pagina’s!

Wilt u meer informatie over het maken van een pop-up in Mailchimp? Lees dan hier het volledige stappenplan van Mailchimp voor het maken van een pop-up.

6. Notificatiebalk op jouw website

Als u een pop-up toch iets te overdreven vindt kunt u ook voor een notificatiebalk kiezen. Dit is eigenlijk hetzelfde als een inschrijfformulier maar is korter en kan ook voor andere doeleinden gebruikt worden. 

Een notificatiebalk staat vaak bovenaan een website en trekt dus ook gelijk de aandacht. Daarbij staat een notificatiebalk vaak op alle pagina’s van uw website. Ook als u op een website gaat scrollen kunt u instellen dat de balk in uw beeld blijft staan. Zorg dus net als een inschrijfformulier dat uw notificatiebalk veel opvallende kleuren heeft zodat die goed opvalt.

7. Delen via Social media

Gebruik maken van social media is heel belangrijk. Denk bijvoorbeeld aan de volgende social media platforms:

  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram

Er zijn natuurlijk ook nog andere social media platforms maar kijk eerst goed waar uw doelgroep actief is. Ga niet zomaar op Instagram terwijl uw doelgroep daar helemaal niks op doet. Als u eenmaal een social media account heeft kan u daar uw nieuwsbrief op delen met uw volgers. Zo zorgt u ervoor dat meer mensen uw nieuwsbrief gaan lezen en er hopelijk ook nog op gaan abonneren.

Nu heeft ik u een aantal tips gegeven om meer abonnees op uw nieuwsbrief te genereren. Ik hoop dat deze tips u gaan helpen om een succesvolle nieuwsbrief te krijgen!

Of u nu klant bij ons wordt of niet, doe uw voordeel met ons gratis e-book.

Uiteraard respecteren wij uw privacy conform de AVG!

dit veld niet invullen s.v.p.

Andere interessante artikelen

Die uw website tot een succes maken!

Loyaliteit ontwikkelen bij klanten!

Voor een succesvolle business heeft u een basis nodig van klanten die keer op keer bij uw terugkomen. Het is een goede reden om uw bestaande klanten gelukkig te houden.

Lees meer

Klaar voor meer abonnees op uw nieuwsbrief?!

E-mailmarketing is een belangrijke manier om meer klanten te genereren. Een goede nieuwsbrief kunt u daar perfect bij helpen. Maar hoe zorgt u nou voor meer inschrijvingen op uw nieuwsbrief?

Lees meer

Hoe krijgt u klanten uit uw netwerk?

Wij willen u helpen om meer mensen over uw bedrijf te laten praten zodat u ook meer doorverwezen klanten krijgt. Daarvoor hebben wij 7 tips voor u. Volg deze tips en u zult zien dat u meer doorverwezen kanten zult krijgen...

Lees meer
Hoe krijg je meer klanten/bezoekers
Terug naar blog overzicht

Copyright 2019 ©

Privacy - Cookies - Voorwaarden