Kars Zijlstra

Klaar voor meer abonnees op je nieuwsbrief?!

door Kars Zijlstra

Klaar voor meer abonnees op je nieuwsbrief?!

E-mailmarketing is voor veel bedrijven nog steeds een hele belangrijke manier om meer klanten te genereren. Een goede nieuwsbrief kan je daar heel goed bij helpen. Maar hoe zorg je nou voor meer inschrijvingen op jouw nieuwsbrief? Lees dit artikel en maak jouw nieuwsbrief succesvoller!

Waarom abonneren op jouw nieuwsbrief

1. Waarom abonneren op jouw nieuwsbrief?

Veel mensen willen alleen abonneren op je nieuwsbrief als die van toegevoegde waarde is. Geef mensen daarom bewijs waarom jouw nieuwsbrief van toegevoegde waarde is. Laat bijvoorbeeld zien hoeveel abonnees je op je nieuwsbrief hebt of welke voordelen jouw nieuwsbrief heeft!

2. Zorg voor aantrekkelijke content in je nieuwsbrief

Wil je meer abonnees op je nieuwsbrief? Zorg dan voor een waardevolle inhoud. Abonnees op jouw nieuwsbrief lezen dit namelijk sneller. Je kunt je abonnees ook exclusieve content aanbieden. Denk hierbij aan een klein cadeautje. Dit kan bijvoorbeeld een E-book, een videoreeks of bepaalde tips over jouw vakgebied zijn.

3. Maak het inschrijven zo simpel mogelijk

Door weinig invulvelden te gebruiken maak je het abonneren makkelijk. Als je het inschrijven makkelijk maakt gaan er ook meer mensen abonneren. Zorg dus dat het aantal invulvelden beperkt blijft. Het enige dat je echt nodig hebt van de bezoeker is het e-mailadres. Maar meestal vraag je ook de naam want dan voelt het toch wat persoonlijker voor de bezoeker.

4. Laat je inschrijfformulier goed opvallen

Zorg voor meer inschrijvingen op je nieuwsbrief door je inschrijfformulier goed op te laten vallen. Om hiervoor te zorgen kun je al op een aantal punten letten.

  • Geef je inschrijfformulier een goede positie op je website
  • Gebruik veel opvallende kleuren
  • Voordelen van het inschrijven benadrukken

Heb je als doel meer inschrijvingen? Zorg er dan echt voor dat jouw inschrijfformulier de beste positie op je website heeft! Dit kan bijvoorbeeld boven de vouw. Door je inschrijfformulier boven de vouw te plaatsen zien mensen zonder te scrollen gelijk waar ze zich kunnen inschrijven. Zo hoeven ze niet onnodig te scrollen. Maar een formulier boven de vouw plaatsen kan ook weer afschrikken. Probeer daarom zelf uit te zoeken wat de beste plek is voor jouw formulier. Dit kan je doen door middel van test pagina’s.

Pop-up formulier in jouw website bij web made easy

5. Pop-up formulier in jouw website

Je kunt ook een pop-up op jouw website plaatsen. Als de bezoeker dan een paar seconden op je pagina is opent het pop-up formulier automatisch. In de pop-up zet je het inschrijfformulier voor de nieuwsbrief. Verder kun je nog content plaatsen met voordelen waarom de bezoeker zich echt moet gaan aanmelden voor jouw nieuwsbrief.

Nu snap ik dat je liever geen pop-up op je website wilt. Veel mensen vinden het namelijk best irritant. Maar het blijkt toch dat een pop-up echt helpt voor meer inschrijvingen op je nieuwsbrief.

Pop-up aanmaken in Mailchimp

Met het programma Mailchimp kun je gemakkelijk een pop-up venster ontwerpen voor jouw website. Wanneer een bezoeker zich dan aanmeldt plaatst Mailchimp de bezoeker gelijk op de lijst die je zelf hebt aangemaakt. Maar hoe doe je dit?

Stap 1: Maak een campagne aan

Ga om te beginnen eerst naar Mailchimp en log in met je account. Klik vervolgens op Campaigns en kies dan voor Create Campaign.

Stap 2: Kies voor een pop-up

Klik vervolgens op Signup form. En dan kies je voor Pop-up form.

Stap 3: Volg vervolgens alle stappen

Vervolgens volg je alle stappen. Bij design kun je jouw ontwerp helemaal naar wens aanpassen. Ook kun je instellen na hoeveel seconden de pop-up zich laat zien, dit kan bij display.

Stap 4: Vraag je unieke code aan

Als je alles hebt ingesteld en tevreden bent klik je op Generate Code. Kopieer de code en stuur die vervolgens naar ons via de mail. Wij zetten die code dan in jouw website op de gekozen pagina’s!

Wil je meer informatie over het maken van een pop-up in Mailchimp? Lees dan hier het volledige stappenplan van Mailchimp voor het maken van een pop-up.

6. Notificatiebalk op jouw website

Als je een pop-up toch iets te overdreven vindt kun je ook voor een notificatiebalk kiezen. Dit is eigenlijk hetzelfde als een inschrijfformulier maar is korter en kan ook voor andere doeleinden gebruikt worden. 

Een notificatiebalk staat vaak bovenaan een website en trekt dus ook gelijk de aandacht. Daarbij staat een notificatiebalk vaak op alle pagina’s van je website. Ook als je op een website gaat scrollen kun je instellen dat de balk in je beeld blijft staan. Zorg dus net als een inschrijfformulier dat jouw notificatiebalk veel opvallende kleuren heeft zodat die goed opvalt.

Krijg meer abonnees door social media

7. Delen via Social media

Gebruik maken van social media is heel belangrijk. Denk bijvoorbeeld aan de volgende social media platforms:

  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram

Er zijn natuurlijk ook nog andere social media platforms maar kijk eerst goed waar jouw doelgroep actief is. Ga niet zomaar op Instagram terwijl jouw doelgroep daar helemaal niks op doet. Als je eenmaal een social media account hebt kan je daar jouw nieuwsbrief op delen met je volgers. Zo zorg je ervoor dat meer mensen jouw nieuwsbrief gaan lezen en er hopelijk ook nog op gaan abonneren.

Nu heb ik je een aantal tips gegeven om meer abonnees op je nieuwsbrief te genereren. Ik hoop dat deze tips je gaan helpen om een succesvolle nieuwsbrief te krijgen!

Vragen

Ik zou graag van je horen wat je van dit artikel vindt. Heeft het je geholpen? Welke stappen ga je aan de hand van dit artikel ondernemen? Zou je zelf nog iets willen bijdragen? Laat het ons weten in een reactie op dit artikel.

Op jouw succes!
Kars Zijlstra

P.S: Like ons op Facebook en schrijf jezelf in voor onze nieuwsbrief om regelmatig waardevolle tips en adviezen voor jouw website te ontvangen.

Geef hier jouw reactie!

Versturen
Website laten maken met een eenvoudig CMS beheer systeem
Hoe krijg je meer klanten/bezoekers
Terug naar blog overzicht

Meer bezoekers & waardevolle klanten?

Vul uw naam en e-mail adres in en ontvang regelmatig nieuwe blogs voor het optimaliseren van uw website en aanverwante artikelen!

Nieuwsbrief Web Made Easy

Aanmelden

Copyright 2018 ©

Privacy - Cookies - Voorwaarden