Kars Zijlstra

5 Twitter tips die jou kunnen helpen

door Kars Zijlstra

5 Twitter tips die jou kunnen helpen

Twitter, wie kent het niet. Met 2,6 miljoen gebruikers in Nederland waarvan 900.000 dagelijks twittert is het een van de meest gebruikte social media. Maar hoe kunnen die korte berichten jou helpen om jouw bedrijf te promoten? Ik geef jou een paar tips om nog meer uit je 140 tekens te halen. Let op! Zoek eerst uit of je doelgroep op twitter is. Is jouw doelgroep hier? Dan heb je echt voordelen aan twitter. Is jouw doelgroep niet op twitter? Dan kan je beter een ander social media platform kiezen. Ik heb het laatst kort over 5 social media platvormen gehad. Lees ‘hoe gebruik je social media voor meer klanten’ en kijk of je daar een beter platform voor jouw bedrijf vindt. Maar er van uitgaand dat jouw doelgroep aanwezig is op twitter heb ik een aantal tips voor je.

zoek goed volgers voor jouw twitter pagina

1. Wees actief

Als je aan twitter begint is er 1 tip het belangrijkst. Wees actief. Weet je van tevoren dat het jou niet gaat lukken om het bij te houden dan moet je er niet aan beginnen. Ook als je na je eerste tweet meteen mega-resultaten verwacht moet je ook niet beginnen. Goede volgers vinden kost tijd en energie. Dat lukt niet als je (bijna) nooit wat tweet. Om er echt resultaat uit te krijgen ben je wel even bezig. Maar laat dit je niet tegenhouden.

2. ZOEK DE JUISTE VOLGERS

We zijn niet op zoek naar zo veel mogelijk volgers. Maar naar goede volgers. Waarom? Omdat je meer hebt aan 1 goede volger dan 20 normale volgers. Maar wat maakt een volger een goede volger? Er zijn verschillende punten:

A. Zij of hij gaat het gesprek met je aan en zoekt veel interactie met jou.
B. De volgers die klikken op de links die jij tweet. En daarna nog actief zijn op je Website door je content te lezen, een reactie achter te laten, je content zelf ook weer te delen. Je krijgt het idee.
C. De volger die mensen doorstuurt naar jou. Dat kan voor meer klanten zorgen. Wil je weten hoe dat nog meer kan? Lees dan eens ‘hoe krijg je klanten uit jouw netwerk?’
D. hij of zij die jouw tweets deelt met zijn of haar netwerk. (Jouw tweets retweet)
E. De soort volger die jouw account plaatst in zijn tweetdeck. Dit is een lijst of groep. Hierdoor kan de volger zo veel mogelijk van jouw tweets lezen.

Richt je daarom niet op zo veel mogelijk volgers krijgen. Maar richt je op het krijgen van goede volgers. Daar heb je echt meer aan.

zorg dat je tweets van goede kwaliteit zijn

3. Geen kwantiteit, maar kwaliteit!

Dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Iedereen wilt top tweets tweeten. Maar wat maakt een tweet een top tweet? Moeilijk te zeggen. Wat in ieder geval niet werkt is dag en nacht blijven twitteren. Dat is niet vol te houden en helpt jouw bedrijf niet. Post daarom 1 a 2 keer per dag. En let op waarover je twittert.

Wat je beter niet kan twitteren:
A. Tweets waarbij je altijd en alleen maar jouw bedrijf aan het promoten bent. Dit kan snel vervelen en ervoor zorgen dat je volgers gaat verliezen.
B. Tweets sturen waar maar een paar mensen wat aan hebben. Je tweets moet de meeste van je volgers aanspreken.
C. Alleen maar links. Stuur nooit een tweet zonder uitleg. Mensen klikken niet zo snel op een link zonder dat ze weten waar de link heen gaat. Dit geldt ook voor foto’s, video’s enz. En de smoes ‘het past niet in 140 karakters’ werkt niet meer. Twitter heeft sinds kort de mogelijkheid om echt 140 karakters te gebruiken voor je teksten. De links, afbeeldingen, video’s enz. tellen niet meer mee met de 140 karakters.

Wat wel werkt zijn tweets...
A. Waarin je laat weten waar je bedrijf mee bezig is en waarmee jouw bedrijf hen kan helpen. Dit is wel een gevaarlijke. Want je zit al snel alleen maar je bedrijf te promoten.
B. Zorg ervoor dat je tweets waarde hebben. Je kunt korting tweeten, verklap details over je toekomstige projecten of achter de schermen van je bedrijf.
C. Retweet! Zie je een interessante tweet van iemand uit jouw netwerk? Retweet hem dan.
D. Interactie met je volgers. Dit kan door ze te vragen om raad of ervaringen met jouw bedrijf of product.
E. Als je commentaar krijgt (positief of negatief) reageer hierop.
F. Laat jouw interesses zien. Dit kan door links van websites of artikelen te tweeten. De content hoeft niet per se over jouw bedrijf te gaan. Het mag ook over jouw vakgebied gaan.

Luisteren is soms beter dan praten op Twitter

4. luisteren is soms beter dan praten

We hebben je net ideeën gegeven waarover jij kunt twitteren. Maar soms is het beter om te luisteren naar anderen. Luister bijvoorbeeld naar wat anderen in je branche te melden hebben. Laat je hierdoor inspireren. Een handige manier is door de zoekmachine van twitter. De link is twitter.com/ search-home. Via deze optie geeft twitter je de mogelijkheid om snel zoekwoorden die te maken hebben met jouw bedrijf op te zoeken. Je kunt ook reageren op de tweets die je ziet. Stellen ze een vraag waarop jij het antwoord weet? Reageer dan. Probeer content toe te voegen en laat je zien als de expert die je bent.

als mensen op jouw tweets reageren tweet dan ook terug

5. @Reply

Als andere twitteraars de moeite nemen om jou een @reply te sturen dan is het slim te reageren. Het is een simpele manier om contact te krijgen met je volgers. Zij nemen de moeite om een tweet naar jou te sturen. Het minste is om even te reageren. En het leuke hiervan is dat het zo gedaan is en je kunt je laten zien als de expert die jij bent.

Twitter is ideaal om in contact te komen met jouw prospects. Probeer het eens en kijk of het ook wat voor jouw bedrijf is. Voor meer artikelen zoals deze, kijk op de blog pagina van Web made easy. En volg ons op Facebook. Zo weet je altijd wanneer er een nieuw artikel online komt.

Vragen

Ik zou graag van je horen wat je van dit artikel vindt. Heeft het je geholpen? Welke stappen ga je aan de hand van dit artikel ondernemen? Zou je zelf nog iets willen bijdragen? Laat het ons weten in een reactie op dit artikel.

Op jouw succes!
Kars Zijlstra

P.S: Like ons op Facebook en schrijf jezelf in voor onze nieuwsbrief om regelmatig waardevolle tips en adviezen voor jouw website te ontvangen.

Geef hier jouw reactie!

Versturen
Website laten maken met een eenvoudig CMS beheer systeem
Laat social media jouw bedrijf ondersteunen
Terug naar blog overzicht

Meer bezoekers & waardevolle klanten?

Vul uw naam en e-mail adres in en ontvang regelmatig nieuwe blogs voor het optimaliseren van uw website en aanverwante artikelen!

Nieuwsbrief Web Made Easy

Aanmelden

Copywright Web Made Easy 2018 ©