(function($){ $(document).ready(function(){ // ^ Zoekt alles wat begint met tel: $("a[href^='tel:']").attr("onclick", "gtag('event', 'telefoon', { 'event_category': 'Conversie' });"); // * Zoekt alles wat mailto: bevat | Dus ook lol@kek.lal?subject=mailto:kek@lol.lal $("a[href*='mailto:']").attr("onclick", "gtag('event', 'e-mail', { 'event_category': 'Conversie' });"); }); })(jQuery);
Kars Zijlstra

De voordelen van een bedrijfspagina op LinkedIn!

door Kars Zijlstra

De voordelen van een bedrijfspagina op LinkedIn!

LinkedIn is een gratis online social netwerk dat zich vooral richt op vakmensen. In Nederland hebben meer dan 4,5 miljoen mensen een LinkedIn account. Maar hoe zit het nou met een LinkedIn bedrijfspagina? Waarom zou je zo’n pagina moeten hebben? Wat levert het jouw onderneming op? Over deze vragen gaat het volgende artikel.

Zitten jouw klanten op LinkedIn? Dan doe je er verstandig aan om ook als bedrijf aanwezig te zijn op LinkedIn

Bouw relaties op met je klanten

Zitten jouw klanten op LinkedIn? Dan doe je er verstandig aan om ook als bedrijf aanwezig te zijn op LinkedIn. Dit is namelijk een ideale manier om bedrijf updates te delen met je klanten. Ook kun je zo makkelijk in contact komen met je klanten. Zo bouw je relaties op en zorg je voor een succesvolle toekomst van jouw bedrijf.

Zo kun je ook specifiek adverteren op je doelgroep door bijvoorbeeld te filteren op locatie, geslacht, leeftijd of markt

Adverteren op LinkedIn

Met een bedrijfspagina kun je ook adverteren op LinkedIn. Dit kan namelijk niet met een persoonlijk profiel. Er zijn verschillende redenen om te adverteren op LinkedIn. Je wilt meer verkopen, naamsbekendheid vergroten of je wilt nieuwe werknemers werven. Het zijn allemaal redenen om te adverteren. Zo kun je ook specifiek adverteren op je doelgroep door bijvoorbeeld te filteren op locatie, geslacht, leeftijd of markt. Om te adverteren op LinkedIn moet je natuurlijk wel betalen. Er zijn voor het adverteren op LinkedIn twee betalingsopties. Je kan betalen per klik of per duizend impressies. Bij de eerste optie betaal je dus bij een klik op jouw advertentie en bij de tweede optie betaal je steeds als de advertentie duizend keer bekeken is.

LinkedIn is ook een perfect netwerk om nieuw personeel te werven

Personeelswerving op LinkedIn

LinkedIn is ook een perfect netwerk om nieuw personeel te werven. Je kan gewoon een vacature plaatsen op jouw pagina. Deze verschijnt dan direct op de tijdlijn van je volgers. Als jouw volgers de vacature ook nog gaan liken bereik je een grote groep mensen. Bij LinkedIn komen berichten namelijk automatisch op je tijdlijn te staan als je ze een like geeft. Zo bereik je in een korte tijd veel mensen met maar een paar likes. Ook kun je er voor kiezen om via LinkedIn advertenties een vacature te plaatsen, dit kost dan alleen wel geld.

Je LinkedIn bedrijfspagina kun je goed gebruiken om nieuws over jouw bedrijf te delen

Deel je kennis en informatie

Je LinkedIn bedrijfspagina kun je goed gebruiken om nieuws over jouw bedrijf te delen. Zo blijven je volgers op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van jouw bedrijf. Ook is het goed om blogs te plaatsen met relevante informatie over jouw branche. Zo deel je kennis met jouw doelgroep waarmee ze misschien wel in staat zijn hun problemen op te lossen.

Analyse tools van LinkedIn

 LinkedIn is niet alleen een social netwerk maar het geeft je ook inzicht op jouw bedrijfspagina. Met de analyse tools van LinkedIn kun je veel verschillende statistieken zien die betrekking hebben op jouw bedrijfspagina. Je kan bijvoorbeeld zien welk gedeeld bericht het meest wordt bekeken of welke bericht het laagst scoort. Zo kun je goed zien welke content relevant is voor jouw bedrijf en welke minder.

Ik hoop dat je na het lezen van dit artikel ook de voordelen van LinkedIn ziet. Een bedrijfspagina gaat jouw onderneming namelijk echt helpen!

Wil je nou ook een bedrijfspagina op LinkedIn? Dan kan je die aanmaken door via deze link eerst een persoonlijk account aan te maken. Wanneer je al een persoonlijk account hebt kan je onderaan kiezen voor aanmelden. In de volgende stap kan je eenvoudig een bedrijfspagina aanmaken.

Bedrijfspagina maken

Vragen

Ik zou graag van je horen wat je van dit artikel vindt. Heeft het je geholpen? Welke stappen ga je aan de hand van dit artikel ondernemen? Zou je zelf nog iets willen bijdragen? Laat het ons weten in een reactie op dit artikel.

Op jouw succes!
Kars Zijlstra

P.S: Like ons op Facebook en schrijf jezelf in voor onze nieuwsbrief om regelmatig waardevolle tips en adviezen voor jouw website te ontvangen.

Geef hier jouw reactie!

Versturen
Website laten maken met een eenvoudig CMS beheer systeem
Laat social media jouw bedrijf ondersteunen
Terug naar blog overzicht

Meer bezoekers & waardevolle klanten?

Vul uw naam en e-mail adres in en ontvang regelmatig nieuwe blogs voor het optimaliseren van uw website en aanverwante artikelen!

Nieuwsbrief Web Made Easy

Aanmelden

Copywright Web Made Easy 2018 ©