(function($){ $(document).ready(function(){ // ^ Zoekt alles wat begint met tel: $("a[href^='tel:']").attr("onclick", "gtag('event', 'telefoon', { 'event_category': 'Conversie' });"); // * Zoekt alles wat mailto: bevat | Dus ook lol@kek.lal?subject=mailto:kek@lol.lal $("a[href*='mailto:']").attr("onclick", "gtag('event', 'e-mail', { 'event_category': 'Conversie' });"); }); })(jQuery);
Kars Zijlstra

Hoe doe je content marketing goed?

door Kars Zijlstra

Hoe doe je content marketing goed?

Is het jou ook al opgevallen? Steeds meer bedrijven doen aan content marketing. Ze plaatsen interessante content op hun website en promoten dat op social media. Op deze manier krijgen ze meer bezoekers op hun websites die ook terugkomen. In dit artikel vertellen we hoe jij het handigst kan omgaan met content marketing.

doe de media niet na maar wees orgineel

Doe de tv niet na

Reclame op de tv. je wordt er mee dood gegooid. Elke reclame verteld jou dat je voor hun bedrijf of product moet kiezen omdat zij de leukste, mooiste, goedkoopste, snelste…. Je krijgt het idee. Elke reclame weer schreeuwt naar de kijkers ‘ik ben de beste! Kies mij!’ Deze techniek werkt voor de tv omdat mensen toch wel kijken. Of ze nou willen of niet. De informatie die op deze manier verspreid wordt, wordt gezien en onthouden.

Nu zien we veel bedrijven op dezelfde manier reclame maken online. Dit werkt niet. Waarom niet? Omdat internet veel te bieden heeft en de keuze bij de gebruiker legt. Hierdoor kunnen en hoeven ze niet naar alles kijken. Iedere gebruiker kiest zelf wat ze wel en niet bekijken. Hierdoor werkt de ‘zie mij! Ik ben de beste!’  Techniek niet.

doe reclame niet na maar wees orgineel

Nu je weet wat niet werkt, vertellen we jou wat wel werkt. Wat wel online werkt is content plaatsten waardoor je er echt uitspringt. Jouw bezoekers vandaag zijn de klanten van morgen. Zorg ervoor dat je de juiste mensen aanspreekt met jouw content. Je kunt niet iedereen aanspreken met je content. Bepaal daarom goed je doelgroep. Daar heb jij het meeste aan. Dus bedenk wie je wilt bereiken en maak content waar zij wat aan hebben. Betrek ook jouw bezoekers bij jouw bedrijf, product en/of dienst. Door eerlijke content te plaatsten waar niet te veel “zie mij!” gehalte in zit wordt jouw content sneller gedeeld. En dat zorgt er weer voor dat meer mensen jou en jouw bedrijf leren kennen.

Tips van web made easy om meer klanten te krijgen

Waar zit jouw doelgroep?

Voordat je jouw content online zet bedenk dit: waar zit jouw doelgroep. Je weet al wie je doelgroep is. Maar waar kun je ze vinden online?. En hoe spreek je ze aan? Dit is belangrijk om te weten. Omdat je dan weet waar en hoe jij aanwezig moet zijn. Is je doelgroep bijvoorbeeld jongeren? dan kun je beter niet zo veel reclame maken op LinkedIn. Jongeren zitten nou eenmaal niet zo vaak op LinkedIn. Kies daarvoor eerder Facebook of Instagram.

Zo moet je zorgvuldig kiezen waar je aanwezig bent. Maar misschien nog belangrijker: hoe ben je aanwezig? Pas daar je content op aan. Probeer je vooral scholieren te bereiken, dan is het handiger om luchtiger en minder formeel te schrijven dan voor hoogopgeleiden. Dit is niet alleen handig om te weten voor social media maar ook voor je nieuwsbrief, tekst en afbeeldingen op je website en jouw blog..

netwerk voor meer handel relaties

Netwerken

Misschien heb jij een nog niet zo groot bereik op dit moment. Maar er zijn mensen die dat wel hebben. Dit zijn bijvoorbeeld bekende bloggers, grote merken of professionals op jouw gebied. Als jij goede content maakt waar niet te veel “zie mij! Ik ben de beste!” gehalte in zit zullen zulke bedrijven eerder jouw content verspreiden. Hierdoor bereik jij een grotere groep mensen. Wat weer voor jou kan leiden tot meer bezoekers op jouw website.

KOM ERTUSSEN!

Iedereen heeft zijn vaste websites en social media die hij of zij bezoekt. Probeer daartussen te komen. Dat is niet zo simpel als het klinkt. Daarom moet je opvallen. Zorg dat jij content maakt die er tussenuit springt. Je zult zien dat op jouw content gereageerd wordt en dat het gedeeld wordt. En dat willen we natuurlijk: Mensen die over jouw bedrijf praten.

wordt gevonden in Google met deze tips van web made easy

Wordt gevonden!

Veel mensen vergeten het omdat het zo voordehand liggend is. Daarom noem ik hem toch maar even. Maak je artikel Google vriendelijk. Zorg ervoor dat de SEO van jouw artikel goed in elkaar zit. Want de door jou geschreven blog is natuurlijk de interessantste op dat onderwerp. Dan is het alleen toch maar handiger voor de zoekers dat jouw artikel hoog in Google staat? Zorg er daarom voor dat jouw artikel geoptimaliseerd is op de juiste zoektermen. Daarom moet je goed nadenken op welke woorden jij jouw content optimaliseert. Zo komt jouw artikel hoog in Google te staan. Hulp nodig met optimaliseren? We hebben meerdere artikelen die jou hiermee kunnen helpen. Kijk maar eens bij SEO.

Laat je het liever aan iemand anders over? Web made easy helpt je daarmee. Kijk maar bij onze pakketten om te zien hoe Web made easy jou kan helpen.

Wat wil je bereiken, zorg dan ook dat je het bereikt

Vergeet je doel niet!

Misschien wel het allerbelangrijkst om over na te denken. Wat wil je bereiken? Wat is jouw doel? Is dat meer naamsbekendheid of meer bezoekers of juist meer potentiele klanten? Hou dit in gedachten tijdens het maken van jouw content. Kijk ook of dit werkt. Want als het niet de gewenste resultaten geeft moet je jezelf gaan afvragen of dit de manier is voor jouw bedrijf. Maar verwacht niet dat je overnacht meteen honderden of duizenden mensen bereikt hebt. Hou het realistisch en heb geduld.

Zorg er voor dat wat je plaatst boeiend is voor jouw doelgroep en dan zou het goed moeten komen. Zelf niet zo van het schrijven of het bijhouden van jouw social media? Blog made easy kan jou daarmee helpen. Blog made easy kan voor jou alle content schrijven, posten en onderhouden. Meer weten? Kijk op blog-service.nl. Voor meer van deze tips en advies kijk op de blog pagina van web made easy. Daar vind je meer artikelen zoals deze. En vergeet ons ook niet te liken op facebook. Zo weet je altijd wanneer er een nieuw artikel is!

Vragen

Ik zou graag van je horen wat je van dit artikel vindt. Heeft het je geholpen? Welke stappen ga je aan de hand van dit artikel ondernemen? Zou je zelf nog iets willen bijdragen? Laat het ons weten in een reactie op dit artikel.

Op jouw succes!
Kars Zijlstra

P.S: Like ons op Facebook en schrijf jezelf in voor onze nieuwsbrief om regelmatig waardevolle tips en adviezen voor jouw website te ontvangen.

Geef hier jouw reactie!

Versturen
Website laten maken met een eenvoudig CMS beheer systeem
Laat social media jouw bedrijf ondersteunen
Terug naar blog overzicht

Meer bezoekers & waardevolle klanten?

Vul uw naam en e-mail adres in en ontvang regelmatig nieuwe blogs voor het optimaliseren van uw website en aanverwante artikelen!

Nieuwsbrief Web Made Easy

Aanmelden

Copywright Web Made Easy 2018 ©