Kars Zijlstra

uw website optimaliseren met deze 25 tips

door Kars Zijlstra

Jouw website optimaliseren met deze 25 tips

uw website optimaliseren met deze 25 tips

Als u uw bedrijf wilt laten groeien is het belangrijk om goed gevonden te worden op internet. Zeker in deze tijd waar iedereen urenlang te vinden is op social media. Klanten en Google moeten uw website goed kunnen vinden en daarvoor heeft u een goede SEO (Search Engine Optimization) nodig. Kort gezegd houdt een goede SEO in dat uw website beter wordt gevonden door Google. Heeft u al een website bij Web Made Easy? Dan kan u zelf heel gemakkelijk je website optimaliseren, lees hiervoor het artikel "Leer hoe u in 5 simpele stappen hoog in Google scoort".

Iedereen die op internet te vinden is, kan u ook op social media verwachten. Grote kans dat de doelgroep van uw bedrijf hier ook onder valt. Het is dus belangrijk om hierop in te spelen en meer met social media te gaan doen. Maar hoe doet u dit zonder dat er super veel tijd in gaat zitten? Wij hebben 25 tips voor u samengesteld om in een korte tijd uw website zelf te optimaliseren.

1. Stop verkopen en help mensen

Mensen willen niets horen over uw producten of diensten. Ze zijn op zoek naar antwoorden en die moet u ze geven op uw website. Bied ze dus goede informatie aan, informatie waar mensen naar op zoek zijn. Mensen vinden zichzelf het belangrijkst. Zorg er dan ook dat mensen en hun problemen in de spotlights staan.

2. Deel op social media

Deel waardevolle informatie waar mensen behoefte aan hebben op social media. Stel, u heeft een goed artikel op uw website staan. Deel het dan ook op bijvoorbeeld Facebook. Mensen vinden het leuk om te lezen, steken er iets van op en Google kan zien dat u waardevolle informatie deelt. U zal hierdoor beter gevonden worden in Google.

3. Ontwikkel vertrouwen

Er zijn bedrijven die bepaalde dingen niet delen met hun bezoekers. Het is juist goed om alles te delen dus ook de slechte dingen. Op deze manier ontwikkelt u vertrouwen bij de bezoeker. Door u communicatie consistent te houden wekt uw vertrouwen op bij mensen.

4. Creëer samenhang

Zorg ervoor dat hetgeen dat op uw website staat kloppend is. Wat we hier mee bedoelen is dat uw boodschap, dus dat wat u wilt vertellen aan de bezoeker, en uw communicatie samenhangt.

5. Handel met oprechtheid

Het is niet fijn om u anders voor te doen dan u bent. Blijf dus gewoon uzelf en schrijf zoals u in het echt ook zou praten. Dit vinden niet alleen uw bezoekers prettig maar Google ook. Het is eenvoudige manier om te handelen en mensen waarderen dat.

6. Heldere Visie

Wanneer het voor de bezoeker niet duidelijk is waar u naartoe wilt gaan, zijn ze ook niet bereid om u te volgen. Wees dus duidelijk wat u wilt gaan doen en wilt bereiken. 

7. Maak online contact

Ontmoet mensen online op bijvoorbeeld uw eigen website of op social media. U kan hierbij denken aan LinkedIn of Facebook. Spreek vervolgens in het echt af om elkaar te ontmoeten.

8. Goede Content

De content is erg belangrijk. Mensen worden aangetrokken door uw verhaal. Zorg er dan ook voor dat het waarde en een betekenis heeft, dat het ergens voor staat en verschil maakt. Het is ook erg belangrijk dat uw content in lijn is met wie u bent. Wees niet bang om meningen te hebben en te geven. Mensen zijn via Google op zoek naar informatie en dat moet u ze bieden op uw website. 

9. Content in lijn met uzelf

Veel bedrijven houden informatie voor zichzelf, maar door het goede en het slechte te delen ontwikkelt uw geloofwaardigheid en vertrouwen bij mensen. U moet zelf wel achter de informatie staan die u geeft op uw website. Wees dus ook niet bang om u mening te geven.

10. Zorg voor voldoende kennis

Het is onmogelijk om informatie te kennen in allerlei gebieden. Zorg er dus voor dat u wel alles weet over u eigen vakgebied. Wanneer mensen vragen hebben over iets van uw website moet u deze wel kunnen beantwoorden. Dat zorgt voor vertrouwen bij de bezoeker. Mensen gaan u zien als expert. 

11. Video content

Zorg dat er video’s te vinden zijn op uw website die gaan over de informatie die u wilt aanbieden. Wanneer ze op uw website staan moet u deze gaan delen en verspreiden over heel social media!

12. Business pagina op Facebook

Wanneer u deze nog niet hebt maak dan een business pagina aan op Facebook. Maak bijvoorbeeld een welkomstpagina aan met een cadeau voor de bezoeker voor het liken van de pagina.

13. Zorg dat mensen zich beter voelen

In deze tijd denken veel mensen alleen maar aan zichzelf. Het klinkt misschien raar maar hier moet u op inspelen. Zorg er voor dat mensen zich beter gaan voelen.

14. Praat verstandig

Wanneer u op uw website ergens over praat zorg dan dat u daar genoeg vanaf weet. Als u niet genoeg weet gaan de bezoekers uw wantrouwen. En dat is iets wat u niet wilt natuurlijk.

15. Heb zelfvertrouwen

Wees er niet bang voor dat mensen over uw bedrijf oordelen. Wanneer u iets goeds te vertellen hebt kunnen ze er ook weinig kritiek over geven.

16. Herhaal tweets

Het is niet erg als u een keer iets tweet dat u eerder ook heeft gebruikt. Als u er maar voor zorgt dat u steeds iets van waarde tweet, dus iets waar uw bezoekers iets aan hebben.

uw website optimaliseren met deze 25 tips

17. Vindt U niche

Een niche is een specifiek deel van een markt waarop producten en diensten zich richten. U zou het kunnen omschrijven als een specifieke doelgroep waar nog niet zo veel andere bedrijven zich op richten. Enkele voorbeelden zijn: bladmuziek, honden trimmen of dansschoenen en ga zo maar door. Wanneer voor uzelf duidelijk is welke niche u gaat gebruiken zorg er dan voor dat u deze goed beheerst.

18. Word actief in andere communities

Hier kan u ideeën uitwisselen met mensen in hetzelfde vak, en hoeft u even niet voor uzelf te denken.

19. Spreek voor anderen

Er zijn mensen die niet durven te praten. Wanneer u voor hen gaat praten zullen ze naar u gaan luisteren.

20.Welke sociale netwerken gebruikt uw klant?

Zoek dit uit zodat u met ze kan communiceren. Zorg ervoor dat u er voor ze bent wanneer zij u nodig hebben.

21. Self-expressie

Zorg er voor dat mensen gaan praten. Dit kan u doen door bijvoorbeeld een vraag aan de bezoekers te stellen op Facebook. Wanneer het een leuke vraag is zullen mensen hier massaal op gaan reageren.
 

22. Geef veel aan uw bezoekers

Hoe meer u geeft, hoe meer u ontvangt. U moet niet alles willen krijgen maar geef ook eens een keer wat. Hoe meer u deelt en geeft aan uw bezoekers hoe meer ze uw gaan waarderen.

23. Interview, citeer en associeer u met experts op uw website

Mensen willen iemand die veel verstand heeft over hetgeen waar ze naar op zoek zijn. Wees dus duidelijk voor de bezoekers en geef door middel van bijvoorbeeld interviews goede informatie.

24. Zorg voor feedback

Aan de hand van de feedback die u krijgt kan u uw website gaan verbeteren. Luister dus goed naar wat uw bezoekers van uw website vinden en ga er mee aan de slag!

25. Tweet

Al deze tips die wij u hebben gegeven kan u gebruiken als tweets! Deel deze informatie dus met uw bezoekers en geef de kennis door.

Succes!

We wensen u veel succes met het verbeteren van uw website. Geeft u dit soort dingen liever uit handen? Web made Easy helpt u hier graag mee. Kijk op de pagina prijzen voor meer mogelijkheden.

voorbeeld van e-reader
Of u nu klant bij ons wordt of niet, doe uw voordeel met ons gratis e-book.

Uiteraard respecteren wij uw privacy conform de AVG!

dit veld niet invullen s.v.p.

Andere interessante artikelen

Die uw website tot een succes maken!

Linken van een website naar je eigen website

Backlinks met succes!

Backlinks, wat zijn dat nou eigenlijk? Backlinks zijn links die vanaf een andere website naar uw website verwijzen. Maar hoe zorgt u ervoor dat uw backlinks een succes worden?

Lees meer
Hoger en beter gevonden worden in Google door SEA & SEO

Het verschil tussen SEA & SEO

Bedrijven die op het internet actief zijn kunnen om de termen SEA en SEO niet meer heen. Het doel van SEO en SEA zijn hetzelfde, namelijk zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van de zoekmachine te komen. Maar wat houdt het nou eigenlijk in?

Lees meer
Een landingspagina is een losse webpagina waar bezoekers op terecht komen via een externe of interne link

Creëer de perfecte landingspagina!

Een landingspagina wordt nog het meest gebruikt om de aankoop te bevorderen. Het is een losse webpagina waar bezoekers op terecht komen via een link. Maar hoe creëert u nou de perfecte landingspagina?

Lees meer
Website laten maken met een eenvoudig CMS beheer systeem

Word beter gevonden in Google

Terug naar blog overzicht

Copyright 2019 ©

Privacy - Cookies - Voorwaarden